Beheer

IT beheer
IT-held tijdens thuiswerken: servicedesk helpt bij opstarten

IT-held tijdens thuiswerken: servicedesk helpt bij opstarten

Zijn servicedesk kreeg de afgelopen dagen het dubbele aantal telefoontjes nu iedereen thuis aan de slag gaat.

René Smit is partner en technisch directeur bij NM2D © René Smit
17 maart 2020

De overheidsmaatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus zorgen ervoor dat werknemers massaal gaan thuiswerken en organisaties hun bedrijfsvoering digitaal moeten voortzetten. AG Connect spreekt tijdens deze periode met de IT’ers die het draaiende moeten houden. Partner en technisch directeur René Smit van IT-dienstverlener New Media 2 Day over maandag 16 maart, de eerste dag dat het massaal thuiswerken moest worden opgestart.

Welke acties heb je de afgelopen dagen moeten ondernemen?

“Na de persconferentie afgelopen donderdag zijn we als managementteam van NM2D in overleg gegaan en hebben we onderzocht welke impact het opvolgen van de overheidsadviezen zou hebben op onze onderneming. We zijn een Office365-specialist en zijn jaren geleden al overgestapt naar het moderne werken. In het verleden hebben onze werknemers werk verzet vanaf skivakanties of in auto’s onderweg. Het hoogtepunt was misschien wel toen het gehele personeel na een wintersportuitje strandde in Genève. Dat was in 2013. Daarvan hebben we toen zoveel geleerd. Ik weet inmiddels dat we adhoc kunnen regelen dat het bedrijf remote kan werken. Voor onze organisatie had deze maatregel daarom weinig impact.”

 
Lees het hele artikel
Je kunt dit artikel lezen nadat je bent ingelogd. Ben je nieuw bij AG Connect, registreer je dan gratis!

Registreren

  • Direct toegang tot AGConnect.nl
  • Dagelijks een AGConnect nieuwsbrief
  • 30 dagen onbeperkte toegang tot AGConnect.nl

Ben je abonnee, maar heb je nog geen account? Laat de klantenservice je terugbellen!