Overslaan en naar de inhoud gaan

IT-dienstverlening: het latente budget

De post dienstverlening in het IT-budget wordt vaak onderschat. Vernieuwing, verandering of aanpassing hebben in zekere zin altijd de inschakeling van IT-dienstverlening tot gevolg. Merkbaar is een verschuiving in de markt van ad hoc ingeschakelde dienstverlening naar contractsituaties bij kleine en bij grote organisaties. Juist de aantallen eigen IT-mensen lijken namelijk nog steeds toe te nemen.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Je hebt enerzijds de meer participerende dienstverlening, waarbij de ingeschakelde partij niet alleen verantwoordelijkheid maar ook verregaande betrokkenheid heeft bij jouw organisatie.
De andere vaker voorkomende vorm is dienstverlening bij de IT-operatie, waarbij het doel continuïteit en efficiency is. Wanneer de eerste vorm van dienstverlening breder geaccepteerd wordt, is een grote groei van dit deel van de IT-markt te verwachten.


IT-bestedingen 2004-2008

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in