Overslaan en naar de inhoud gaan

Innovaties in beheer komen maar traag

In beheertools is jarenlang weinig veranderd. Die software was al 'volwassen', zo luidde de redenering. Maar de komst van ITIL, en de groeiende populariteit daarvan, hebben volgens marktonderzoeker Forrester uiteindelijk alsnog voor innovaties in vooral servicedesktools gezorgd. Zeker nu ITIL niet langer een Europees feestje is maar ook steeds meer wordt gebruikt in de Verenigde Staten, trok dat nieuwe leveranciers aan die met innovaties kwamen, zoals veel betere gebruikersinterfaces.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Maar dat is alweer enige tijd geleden. De grote trends die de afdeling Beheer nu raken zijn SaaS/cloudcomputing en consumerization. Voor de tooling zelf leidt dat nu ook tot veranderingen. Een grote maar nu nog prille wijziging is de opkomst van SaaS in beheertooling. Nu nog wordt slechts 5 procent van de beheersoftware afgenomen via SaaS. Organisaties die gebruikmaken van SaaS-gebaseerde servicemanagementtools zijn uiterst tevreden, constateert Forrester in een onderzoek onder bijna vijfhonderd servicemanagers en eigen klanten.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in