Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe webwinkelreus vidaXL z’n IT moderniseert

De coronacrisis heeft het belang van goede logistiek pijnlijk duidelijk gemaakt. Haperingen in supplychains hebben bij sommige winkels lege schappen opgeleverd. Daar tegenover staat plots opgelaaide groei en een flinke boost voor e-commerce. Een van de daarvan profiterende partijen is de Nederlands online-retailer vidaXL, een logistieke reus die z’n IT zeer serieus neemt. “Er is geen ‘business en IT’; zonder IT is er géén business. En vice versa natuurlijk.”
pakhuis, logistiek, distributiecentrum, goederenverkeer
© vidaXL
vidaXL

Het in Venlo gezetelde vidaXL is in 2006 opgericht door twee studievrienden om pokersetjes voor thuisspelers te importeren uit China. Verkoop gebeurde aanvankelijk vooral via eBay in Duitsland. Nu, zo’n vijftien jaar én de coronacrisis later, is vidaXL een gigantische logistieke machine die van alles verkoopt. Met focus op zogeheten ‘slow moving consumer goods’, met daarnaast nog andere soorten goederen.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in