Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe verzekeraar KBC met AI iedereen aan boord wil houden

Klanten van bankverzekeraar KBC regelen steeds vaker zaken digitaal en komen niet meer naar de kantoren van de bank. De bankverzekeraar zit middenin een digitale transitie. Dat betekent niet alleen veel voor de processen van de bank die worden gedigitaliseerd, op medewerkers heeft het ook veel impact.
Studeren
© CC0/Pixabay License
CC0/Pixabay License

Hun banen gaan verdwijnen of krijgen een grote digitale component. Zo zullen veel administratieve functies er in de toekomst wellicht niet meer zijn, of er anders uit gaan zien. “Onze klanten willen gepersonaliseerde aanbiedingen. Daarvoor gebruiken we data om op basis van het verleden iets te kunnen zeggen over de toekomst. Dat betekent dat we onze werknemers trainen om die data te gebruiken, analyseren en op basis daarvan een aanbieding te kunnen maken die zeer relevant is voor de klant”, zegt KBC Groep directeur corporate HR Annette Böhm.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in