Loopbaan

Carriere
Studeren

Hoe verzekeraar KBC met AI iedereen aan boord wil houden

Slim leerplatform helpt bij omscholing.

21 september 2021

Klanten van bankverzekeraar KBC regelen steeds vaker zaken digitaal en komen niet meer naar de kantoren van de bank. De bankverzekeraar zit middenin een digitale transitie. Dat betekent niet alleen veel voor de processen van de bank die worden gedigitaliseerd, op medewerkers heeft het ook veel impact.

Hun banen gaan verdwijnen of krijgen een grote digitale component. Zo zullen veel administratieve functies er in de toekomst wellicht niet meer zijn, of er anders uit gaan zien. “Onze klanten willen gepersonaliseerde aanbiedingen. Daarvoor gebruiken we data om op basis van het verleden iets te kunnen zeggen over de toekomst. Dat betekent dat we onze werknemers trainen om die data te gebruiken, analyseren en op basis daarvan een aanbieding te kunnen maken die zeer relevant is voor de klant”, zegt KBC Groep directeur corporate HR Annette Böhm.

KBC wil iedereen aan boord houden. Böhm: “We investeren daarom flink in het om- en bijscholen van werknemers én in het matchen van onze werknemers aan nieuwe functies.” Volgens CTO Victoria Bunyard van IBM Benelux hebben alle organisaties die digitaliseren met veranderende functies te maken. “Als je een organisatie vergelijkt met 10 jaar geleden, dan ziet het er nu heel anders uit. Soms kiezen organisaties er inderdaad, net als KBC, voor om die reis met alle werknemers af te leggen.”

 
Lees het hele artikel
Je kunt dit artikel lezen nadat je bent ingelogd. Ben je nieuw bij AG Connect, registreer je dan gratis!

Registreren

  • Direct toegang tot AGConnect.nl
  • Dagelijks een AGConnect nieuwsbrief
  • 30 dagen onbeperkte toegang tot AGConnect.nl

Ben je abonnee, maar heb je nog geen account? Neem contact met ons op!