Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe je IT en HR goed laat samenwerken? ‘Heel veel communicatie’

Vrijwel alle onderdelen van een bedrijf leunen sterk op IT, zo ook de HR-afdeling. Een slechte ‘digital employee experience’ bepaalt bijvoorbeeld mede of werknemers op zoek gaan naar een andere baan of niet, zo geeft 45% van de HR-professionals aan in onderzoek van OutSystems onder ruim 1.000 HR-professionals. Maar HR en IT zijn enorm verschillend en spreken ieder hun eigen taal. Hoe laat je die samenwerking dan goed verlopen?
Groep mensen in overleg met elkaar, met een gloeilamp op de voorgrond.
© Shutterstock.com
Shutterstock.com

IT en HR zijn op het oog heel verschillend, maar dienen eenzelfde doel: het ondersteunen van de werknemers in hun werk. HR is daarbij echter ook afhankelijk van IT, bijvoorbeeld bij de on-boarding van nieuwe werknemers. Kan een nieuwe werknemer niet bij de juiste data, informatie of heeft de werknemer nog geen laptop of e-mailadres op zijn eerste werkdag, dan heeft dat direct effect op het enthousiasme en de productiviteit.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in