Overslaan en naar de inhoud gaan

Het boek van Ken van Ierlant: Data Waarde Creatie

Ken van Ierlant heeft in zijn veertig jaar ervaring een verontrustende conclusie getrokken: doordat veel bedrijven ‘applicatiecentrisch’ geworden zijn, zijn zij hun vermogen om goed te concurreren verloren. De oplossing is om datacentrisch te worden, meent hij. In het boek Data Waarde Creatie, dat hij schreef samen met redacteur Fiona van Maanen met bijdrages van een tiental auteurs, legt hij uit hoe organisaties deze metamorfose goed door kunnen komen.
Ken van Ierlant
© Ken van Ierlant
Ken van Ierlant

Digitalisering is een onderwerp wat al decennia speelt, onder verschillende namen. We noemden het eerder al ‘automatisering’ of ‘informatisering’, maar in feite is er weinig veranderd, vindt Van Ierlant, nu werkzaam als managing director en digital strategist bij FutureXL. “In de laatste twintig à dertig jaar zijn we op een applicatiecentrische manier naar bedrijfsprocessen gaan kijken. Die processen hebben we heel applicatiecentrisch ingericht.”

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in