Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken kweekt awareness met marketing

Bij haar aantreden bij Heineken Nederland medio 2014 lag er voor IT-riskmanager Marthe Uitterhoeve al een uitgewerkt plan voor awareness-trainingen klaar: alle 3000 medewerkers van Heineken Nederland moesten via e-learning awareness-trainingen van SANS Insititute gaan volgen. “De medewerkers moesten filmpjes van 45 minuten bekijken en daar vragen over beantwoorden.
Marthe Uitterhoeve organiseert awarenesstrainingen voor Heineken
© De Beeldredaktie
De Beeldredaktie

Mijn eerste reactie was: als je niets hebt met IT of informatiebeveiliging, vinden mensen dit de zoveelste e-learningmodule waarvoor ze elkaar de antwoorden toespelen. Daar leren ze weinig van. Security en informatiebeveiliging zijn voor hen ver van hun bed. Zij hebben daar totaal geen gevoel van urgentie voor. Ik wil met de awareness-trainingen bereiken dat het wél een ‘dicht-bij-mijn-bed-show’ wordt.”

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in