Beheer

Cloud
cloud

Grote storing bij AWS raakt vele cloudgebaseerde diensten

Problemen in 28 AWS-clouddiensten leidde tot veel haperingen bij klanten.

© CC0 (via Pixabay),  Unsplash
26 november 2020

Problemen in 28 AWS-clouddiensten leidde tot veel haperingen bij klanten.

Gisterenavond hebben een groot aantal clouddiensten te maken gehad met storingen als gevolg van problemen bij de dienstverlening van AWS waarvan zij afhankelijk zijn.

Onder de getroffen dienstverleners bevinden zich onder meer Adobe Spark, Anchestry.com, Autodesk, Chime, Flickr, League of Legends, MeetUp.com, Prime Music, Pokemon Go, Ring en Roku. Maar daarnaast hebben ook veel bedrijfsapplicaties last gehad van de storing doordat het niet mogelijk was private clouds te bereiken.

De problemen begonnen om ongeveer 4 uur gisterenmiddag Nederlandse tijd en hielden aan tot ver na middernacht. 

Domino-effect in uitval diensten

De kern van de problemen zat in AWS Kinesis, een clouddienst die gebruikt wordt om grote hoeveelheden data real time te aggregeren en analyseren, meldt ZDNet. Hoewel veel van de clouddiensten die problemen ondervonden zelf geen gebruik maken van Kinesis, had de storing wel effect op maar liefst 27 andere diensten van AWS.

AWS waarschuwde op zijn statuspagina voor het eerst om half 4 's middags verhoogde storingsmeldingen te zien in de Kinesis Data Streams API's in de US-EAST-1 Region. Om half 4 vannacht meldde het bedrijf de problemen weer volledig onder controle te hebben.

De 27 AWS-diensten die te maken hadden met problemen van AWS Kinesis:

AWS storingen 25-11-2020
Lees meer over
Lees meer over Beheer OP AG Intelligence
Reactie toevoegen
De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.