Beheer

Netwerken
smartphone

Grote netwerkstoring door 'verlopen certificaat'

Ericsson geeft een verklaring voor de grote storingen bij onder meer het Britse O2 en Japanse Softbank.

© CC0,  Pixabay
7 december 2018

Ericsson geeft een verklaring voor de grote storingen bij onder meer het Britse O2 en Japanse Softbank.

De storing had tot gevolg dat miljoenen klanten van de mobiele netwerken uerenlang geen internetverbinding hadden.

Ericsson geeft in een verklaring als uitleg voor de storing dat het certificaat voor bepaalde verouderde softwareversies in de netwerkknooppunten was verlopen. Ericsson onderhoudt voor een groot aantal telecomaanbieders over de hele wereld de netwerken. Het bedrijf biedt dan ook gelijk zijn excuses aan aan zijn klanten, maar ook aan de klanten van zijn klanten voor de misser in het onderhoud.

Het probleem deed zich voor met twee specifieke softwareversies van SGSN–MME (Serving GPRS Support Node – Mobility Management Entity) die uitgefaseerd worden. Maar dat proces was nog niet overal afgerond. Börje Ekholm, president and ceo, van Ericsson zegt dat de technici er alles aan doen om de gevolgen van deze misser zo veel mogelijk te beperken en de dienstverlening te herstellen. Dat is gisteren voor bijna alle klanten gelukt.

 

Lees meer over
Lees meer over Beheer OP AG Intelligence
Reactie toevoegen
De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.