Overslaan en naar de inhoud gaan

Gekte weer volop terug bij wervingsacties IT’ers

Solliciteren in een luchtballon, op een festival of aan boord van een vliegtuig. Sommige werkgevers halen door de krappe arbeidsmarkt weer allerlei trucs van stal om IT’ers te werven. Dat doet erg denken aan net voor de millenniumwisseling, toen er gesolliciteerd werd in showrooms en je meteen in je nieuwe leaseauto naar huis mocht rijden als je was aangenomen.
© PEAK IT
PEAK IT

De afgelopen jaren waarschuwden IT-bedrijven meermaals dat het zo gek niet meer mocht worden. De sector was volwassen geworden en had geleerd van de tijd dat bedrijven elkaar probeerden af te troeven met ludieke wervingsacties om de slag om IT-talent te winnen. De capriolen waren slecht voor het imago van de branche – zeker toen bleek dat IT’ers weer massaal ontslagen werd na het barsten van de internetbubbel en bovendien trok je er verkeerde kandidaten mee, die alleen maar kickten op het geld en luxe arbeidsvoorwaarden, zo was de boodschap.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in