Geen prioriteit voor de ‘C’ in ICT

1 oktober 2010

Dat percentage is met maar liefst 11 procentpunt gestegen ten opzichte van een eerder onderzoek in 2009, toen ook al 45 procent geen strategische uitdagingen op telecommunicatiegebeid zag. En bij de bedrijven die die uitdagingen anno 2010 wel zien, staan de aloude doelen bereikbaarheid en kostenbesparing in de top drie. Ook de antwoorden op vragen naar communicatieaspecten waarin men wil investeren, blinken niet uit door ambitie. Waarbij Heliview aantekent dat grote bedrijven hogere prioriteit geven aan zaken als verbeteren van de toegang tot bedrijfsinformatie en integratie van communicatievormen en -netwerken dan de kleinere bedrijven.

Geen pre bij budgetgevecht
Vijf belangrijke aspecten van investeren in telecommunicatie krijgen een minder dan gemiddelde prioriteit; dat was in 2008 en 2009 ook al zo.

Heliview-2

Uitgekristalliseerd
De aandelen van vast en mobiel spraakverkeer in de telecommunicatiebudgetten lijken te stabiliseren. De voornaamste groeier is mobiele datacommunicatie.

Heliview-3

Weinig uitdagingen
Het grootste deel van de bedrijven ziet geen strategische uitdagingen op telecomgebied. Voice over IP, bereikbaarheid en kosten gaan, met relatief bescheiden scores, aan kop. Dat was vorig jaar ook al zo.

Heliview-1

 
Lees het hele artikel
Je kunt dit artikel lezen nadat je bent ingelogd. Ben je nieuw bij AG Connect, registreer je dan gratis!

Registreren

  • Direct toegang tot AGConnect.nl
  • Dagelijks een AGConnect nieuwsbrief
  • 30 dagen onbeperkte toegang tot AGConnect.nl

Ben je abonnee, maar heb je nog geen account? Laat de klantenservice je terugbellen!