Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen motoren verkopen, maar omwentelingen

Rolls-Royce verkoopt geen motoren meer, maar levert een aantal omwentelingen per motor als dienst aan een luchtvaartmaatschappij. Voor het realiseren van die voordelen was een Integration-Platform-as-a-Service (iPaaS)-dienstverlening een cruciaal element.
Rolls Royce vliegtuigmotor
© Rolls Royce Ltd.
Rolls Royce Ltd.

Vliegtuigmotoren zitten vol sensoren om werking en slijtage van de motor permanent in kaart te brengen. Rolls-Royce combineert die informatie nu met de planningsschema’s die het van zijn klanten krijgt. Zo kan het op basis van verschillende informatiestromen voor elk individueel toestel een plan voor onderhoud opstellen en de locatie waar dat het best kan gebeuren. Rolls-Royce heeft hiervoor servicecenters waar al dan niet gereviseerde motoren in korte tijd door gespecialiseerde teams ingebouwd kunnen worden. Niet op elke luchthaven is echter een uitgebreid servicecenter aanwezig; wel in Amsterdam en Frankfurt bijvoorbeeld, maar niet in Parijs.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in