Overslaan en naar de inhoud gaan

Gedeukt imago volgt telecomsector lang

Hij vindt dat de sector op zoek moet naar nieuwe bedrijfsmodellen, maar de aanbieders hebben het daarbij niet gemakkelijk. “De telecomsector heeft veel kansen gehad, maar is niet uitgeblonken in innovatie”, constateert Sickinghe. Daarbij worstelt de sector met de perceptie dat alles op internet gratis is. Dat beeld begint gelukkig langzaam te kantelen, ziet Sickinghe. De muziekdienst Spotify is daarvan een goed voorbeeld: de muziekindustrie werd jarenlang geteisterd door illegaal downloaden.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Betaalde varianten kwamen niet van de grond. Nu kan Spotify dat wel, omdat een voor de eindgebruiker acceptabel bedrijfsmodel is gevonden. Sickinge ziet dat effect ook in de telecomsector optreden: “Wanneer het beeld dat alles gratis is verdwijnt, zijn er weer volop kansen voor nieuwe diensten.”

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in