Overslaan en naar de inhoud gaan

Gartner: kwart data is onbruikbaar

Zeker een kwart van alle gegevens die grote organisaties opslaan is incompleet of niet accuraat. Toch baseren deze bedrijven hier zonder enig voorbehoud besluiten op. Dat is ook de reden waarom veel business intelligence- en CRM-projecten mislopen, aldus onderzoeksbureau Gartner.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Als organisaties zich er al bewust van worden dat ze gebrekkige data gebruiken, zoeken ze het voornamelijk in technologie om het probleem op te lossen. Daarmee lukt het echter niet, meent Gartner. Men besluit dan vaak extra te investeren in geavanceerde business intelligence- en CRM-programma's, maar omdat dit alles gebaseerd is op slechte data gaan ook deze projecten vaak mis. Volgens Gartner ligt de oplossing in organisationele maatregelen en in een actievere participatie van de medewerkers die de technologie gebruiken voor bedrijfsmatige doelen. Dus niet alleen de ICT-medewerkers, benadrukt Gartner, want als alleen de ICT-afdeling zich actief met de kwaliteit van data bezighoudt, wordt de organisatie zeer beperkt in het bereiken van zijn doelen met deze data. (tdv)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in