Beheer

Fout in netwerkswitch legt vliegverkeer plat
De storing trad op tijdens netwerkonderhoud
De storing trad op tijdens netwerkonderhoud
Een probleem met een netwerkswitch was de oorzaak van de storing van het vliegverkeer gisteren. De storing trad op tijdens netwerkonderhoud. Inmiddels werken de systemen weer naar behoren.
Amadeus IT vertelt in een verklaring aan AG Connect aan dat het probleem werd “getriggered door een issue in een kapotte switch tijdens netwerkonderhoud”.
Het incident houdt geen verband met een beveiligingsissue, aldus de IT-dienstverlener. In een verklaring gisteren liet de Spaanse IT-dienstverlener al weten dat de storing door netwerkproblemen kwam. Tegen AG Connect geeft een woordvoerder iets meer details.
Problemen wereldwijd
Passagiers wereldwijd hadden gisteren problemen met het inchecken van vluchten. Dat kwam door een storing in het Passenger Service System van de Amadeus Altéa Suite. Dit systeem wordt door vliegmaatschappijen gebruikt voor het reserveren van tickets en is gekoppeld met inchecksystemen. Volgens een overzicht op de website van Amadeus maken zo'n 125 maatschappijen gebruik van IT-diensten van het bedrijf.
Luchtvaartmaatschappijen Air France-KLM, Lufthansa, British Airways, Qantas, Vueling en Amerikaanse maatschappijen meldden problemen. Bij KLM liepen 24 uitgaande vluchten vanaf Schiphol vertraging op.
In april had Amadeus ook al problemen met het computersysteem.
is content director van AG Connect.