Overslaan en naar de inhoud gaan

Flow in servicemanagement

Organisaties hebben enthousiast agile principes omarmd. Maar wat als er meerdere teams moeten samenwerken aan één product en die te lang op elkaar moeten wachten? Dave van Herpen en Maarten Bordewijk zien hiervoor een oplossing in 'flow'.
© CC:0 Pixabay
CC:0 Pixabay

Er wordt gescrumd, er worden user stories geschreven en er worden regelmatig nieuwe producten opgeleverd. Teams hebben een product owner, scrummaster of agile coach en teamleden voelen zich allen medeverantwoordelijk voor het eindresultaat. Tot zover is er niets aan de hand. Er ontstaan problemen wanneer teams moeten samenwerken aan samengestelde diensten, als de waarde voor de consument niet direct te koppelen is aan het product waar één team aan werkt.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in