Innovatie & Strategie

Klantinteractie
Eye tracking

Eye tracking op een koopje

Een nieuwe, gratis methode helpt te bepalen waar bezoekers van je website naar kijen.

© CC BY 2.0,  City University Interaction Lab
6 juni 2016

Het kost tienduizenden euro’s om exact te meten waar bezoekers van je website naar kijken. Als het wat minder precies mag, binnen de 100 tot 200 pixels, kan het voortaan ook gratis en zonder proefpersonen naar een lab te halen. Onderzoekers van de Brown University in de VS hebben een systeem ontwikkeld dat via de webcam ziet waar de bezoeker naar kijkt. Ze kalibreren dat systeem op basis van de aanname dat een gebruiker kijkt naar plekken die hij aanklikt. Inbedding van de software in een webpagina vraagt toevoeging van slechts enkele regels JavaScript die gratis te krijgen zijn op http://webgazer.cs.brown.edu/. De WebGazer-software vraagt eerst toestemming aan de bezoeker om zijn webcam te gebruiken.

 
Lees het hele artikel
Je kunt dit artikel lezen nadat je bent ingelogd. Ben je nieuw bij AG Connect, registreer je dan gratis!

Registreren

  • Direct toegang tot AGConnect.nl
  • Dagelijks een AGConnect nieuwsbrief
  • 30 dagen onbeperkte toegang tot AGConnect.nl

Ben je abonnee, maar heb je nog geen account? Neem contact met ons op!