Overslaan en naar de inhoud gaan

Europese webwinkels winnen terrein

Nederlandse consumenten hebben in het derde kwartaal van 2018 voor meer dan 400 miljoen euro aan spullen gekocht bij buitenlandse webwinkels uit de Europese Unie, zoals bijvoorbeeld het Duitse Zalando en het Britse Asos. Dat is een stijging van 14 procent vergeleken met een jaar eerder, aldus cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
online winkelen
© Pixabay CC0 Public Domain
Pixabay CC0 Public Domain

Het bedrag is exclusief btw. De internetverkopen van de Nederlandse detailhandel waren in die periode bijna 18 procent hoger. In de eerste negen maanden van het jaar gingen de Nederlandse verkopen van Europese onlinewinkels met bijna 16 procent omhoog tot meer dan 1,2 miljard euro. Voor Nederlandse webwinkels was hier volgens het statistiekbureau een stijging met bijna 19 procent te zien.

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in