Overslaan en naar de inhoud gaan

EU-plan voor interoperabiliteit sociale media is zo gek nog niet

Het EU-plan om sociale media te verplichten tot interoperabiliteit creëert nieuwe kansen voor bedrijven, stimuleert innovatie en is een zegen voor consumenten die nu nog vastzitten in de silo's van een handvol webgiganten. Er zijn voorbeelden voor een uitwisselingsstandaard, maar het gaat waarschijnlijk nog jaren duren voor die breed wordt toegepast. Zware politieke druk vanuit de Europese Unie kan de zaak wel vlot trekken.
happy smartphone
© Shutterstock
Shutterstock

Bij e-mail is interoperabiliteit nooit echt een probleem geweest. Microsoft heeft decennia geleden misschien wel eens geprobeerd er bedrijfseigen eigenschappen aan toe te voegen, maar doorgaans maakt het niet uit met welke e-mailclient je een bericht opent. Het bericht, de bijlagen en in veel gevallen ook de opmaak komen prima door.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in