Management

Procesmanagement
werkvloer

Een Operational System of Record in 6 stappen

Werkmanagementoplossing als basis voor OSR

© Booking.com
8 december 2020

In maart 2017 wees onderzoeksbureau Forrester voor het eerst op de opvallende afwezigheid van een Operational System of Record (OSR) voor het administreren en beheren van (on-) gestructureerd kenniswerk. Het gebrek aan een OSR kan kennisbedrijven in dienstensectoren zoals IT opbreken. Met een implementatie van een bedrijfsbrede werkmanagementoplossing is het volgens Günter Sandman mogelijk om tot een OSR te komen.

Sinds Forrester de steen in de vijver wierp, heeft het eerste idee van een OSR zich ontwikkeld tot ´een doelmatig platform voor het vastleggen, digitaliseren en beheren van de werkstromen, de bedrijfsprocessen en het werk van de onderneming in zijn geheel´.

Om kennisbedrijven in de dienstensector verder te brengen moet een OSR per definitie gestructureerd én ongestructureerd werk ondersteunen, alsook gepland én ongepland werk. OSR is zo de motor die de digitale transformatie van kenniswerk mogelijk maakt. En dat is juist ook de transformatie waar ondernemingen in deze thuiswerktijden vaak versneld doorheen willen, om het werk beheersbaar te kunnen houden – onafhankelijk van tijd en plaats van de leden en van de werkgroepen in hun verschillende samenstellingen, van hun tijdszones en van de (deeltijds-) dienstverbanden.

 
Lees het hele artikel
Je kunt dit artikel lezen nadat je bent ingelogd. Ben je nieuw bij AG Connect, registreer je dan gratis!

Registreren

  • Direct toegang tot AGConnect.nl
  • Dagelijks een AGConnect nieuwsbrief
  • 30 dagen onbeperkte toegang tot AGConnect.nl

Ben je abonnee, maar heb je nog geen account? Neem contact met ons op!