Innovatie & Strategie

Outsourcing
DNB, goud

DNB blijft vertrouwen in Centric

DNB ziet in recente berichten over Centric "geen reden om anders naar het contract met Centric te kijken".

© DNB
8 januari 2020

De Nederlandsche Bank (DNB) blijft bij eerder geuit vertrouwen in ICT-dienstverlener Centric. De relatief verse klant verklaart tevreden te zijn over de dienstverlening door, en de samenwerking met het ICT-bedrijf van Gerard Sanderink. De onafhankelijke centrale bank, die tevens toezichthouder is van het Nederlandse bankwezen, heeft "kennis genomen van recente berichtgeving over Centric". DNB laat weten daarin geen reden te zien "om anders naar het contract met Centric te kijken".

De DNB is pas sinds april vorig jaar Centric-klant en heeft een overeenkomst met een looptijd van 4 jaar gesloten. Na een voorselectie is Centric in september 2018 geselecteerd om een volledige aanbieding voor uitbesteding te doen. De resulterende samenwerking voorziet erin dat Sanderinks IT-bedrijf zorgt voor DNB-werkplekdiensten, de servicedesk en kantoorautomatisering voor de bankmedewerkers, en ook het beheer van DNB's datacenter. Hierbij haalt de dienstverlener ook zo'n 50 van de 1800 DNB-werknemers in huis.

De financiële instantie reageert nu op nieuwe vragen die AG Connect vorige week heeft gesteld naar aanleiding van nieuwe ontwikkelingen rondom Centric. Daarbij gaat het niet alleen om de al langer lopende kwestie van topbestuurders die opstappen - waarbij nu net de CFO de zoveelste is die vertrekt. Het gaat ook om recentere ontwikkelingen waarbij een intern politie-onderzoek speelt én Centrics oprichting van een nieuwe securitydivisie. Sanderinks vriendin Rian van Rijbroek, die zich presenteert als cybersecurity-expert, speelt een sleutelrol.

 
Lees het hele artikel
Je kunt dit artikel lezen nadat je bent ingelogd. Ben je nieuw bij AG Connect, registreer je dan gratis!

Registreren

  • Direct toegang tot AGConnect.nl
  • Dagelijks een AGConnect nieuwsbrief
  • 30 dagen onbeperkte toegang tot AGConnect.nl

Ben je abonnee, maar heb je nog geen account? Laat de klantenservice je terugbellen!