Overslaan en naar de inhoud gaan

Digitale kluis geeft mensen macht over hun data, maar is nog ver weg

DPG, RTL, NPO, Talpa en Mediahuis willen dat klanten hun eigen online data gaan beheren met een zogeheten digitale kluis. Daarmee willen deze Nederlandse mediareuzen hun concurrentiepositie verbeteren tegenover Amerikaanse datagrootmachten als Meta, Amazon en Google én willen ze consumenten de macht teruggeven over hun persoonsgegevens.
digitale kluis
© Senhasegura
Senhasegura

Deze vijf grootste nationale media-exploitanten hebben voor hun plannen de stichting Stichting Nederlandse Datakluis opgericht. De leiding komt in handen van Martijn van Dam, die opstapt als bestuurder bij de NPO, en bij Arno Otto van Talpa Network, die zijn functie daar als chief transformation officer overigens blijft bekleden.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in