Innovatie & Strategie

Infrastructuur
Apple

De ARM-kracht van Apple: marketing én magie

Vage grafiekjes én concrete kracht van de M1-processors

Tim Cook © Apple
18 november 2020

De marketing is krachtig in deze. Apple vergelijkt zijn zelfontworpen M1-processor in de nieuwe Macs met onbenoemde concurrenten, geplot op ongespecificeerde grafieken. Tegelijkertijd is de magie ook krachtig in deze. Niet alleen benchmarkresultaten zijn indrukwekkend, maar ook de eerste gebruikerstests zijn dat. Apples ARM-kracht is indrukwekkend, meest indrukwekkend.

Apple staat bekend om zijn marketingvermogen, wat volgens critici gretig wordt geslikt door zijn klanten die te boek staan als fans. Dit in vermeende tegenstelling tot gebruikers van concurrerende platformen als Android en Windows. De stammenstrijd wordt echter van beide kanten fel gevoerd, dus fanboys en fangirls zijn er aan alle kanten.

Sales pitch

De langverwachte overstap voor Macs van Intel-processors naar ARM-chips bereikt nu de eindgebruikers. De eerste ARM-Macs zijn in handen gekomen van non-Apple-werknemers, volgens plan een week na de onthulling van de drie instap-Macs met M1-processor aan boord. Bij die presentatie op 10 november bezigde Apple veel marketing: supersnelle Macs, met nog langere batterijduur én in-chip-gebouwde security. Verkoopbevorderende claims die niet puur en alleen marketing zijn.

 
Lees het hele artikel
Je kunt dit artikel lezen nadat je bent ingelogd. Ben je nieuw bij AG Connect, registreer je dan gratis!

Registreren

  • Direct toegang tot AGConnect.nl
  • Dagelijks een AGConnect nieuwsbrief
  • 30 dagen onbeperkte toegang tot AGConnect.nl

Ben je abonnee, maar heb je nog geen account? Laat de klantenservice je terugbellen!