Beheer

Netwerken

Consument VS vult kerstsok via internet

1 december 2015
Amerikaanse webwinkels verwelkomden dit jaar meer klanten op 'Cyber Monday' dan een jaar geleden. Enkele grote websites konden de drukte echter niet aan.

Net als 'echte' winkels een paar dagen terug op 'Black Friday' lokten internetshop bezoekers met talloze aanbiedingen. IBM becijferde dat de verkopen via internet tot nu toe 18 procent hoger zijn dan een jaar geleden.

Enkele websites begaven het tijdens Cyber Monday als gevolg van de zeer grote aantallen bezoekers. Zo lagen de sites van winkelketen Target en die van de betaaldienst PayPal enige tijd plat. Ook de sites van Foot Locker, Groupon en Victoria’s Secret konden de drukte niet aan.
Target loste dit op door de bezoekers in een wachtrij te plaatsen zodat het zelf de aantallen kon managen. Het bedrijf meldde dat het gisteren het grootste aantal bezoekers ooit had gekregen op zijn website.

Naar verwachting komt het totaalbedrag van de aankopen dit jaar op een record van 3 miljard dollar (2,8 miljard euro). 'Cyber Monday' lijkt daarmee een succes te worden, daags na de tegenvallende verkopen op 'Black Friday', de officieuze start van de kerstinkopen.

Bij bijna een derde van de transacties gaat het om een smartphone of een tablet. Andere populaire artikelen waren tv's van Samsung, Sony en LG Electronics, de Apple Watch, hoverboards, het videospel Skylanders en producten rond de filmserie Star Wars.

Lees meer over
Reactie toevoegen
De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.