Overslaan en naar de inhoud gaan

Clouddienstverlener kieskeurig over klanten

IT-dienstverleners worden steeds kritischer op de aanbestedingen waarop ze zich inschrijven. Ze kunnen het zich veroorloven. De markt raakt steeds volwassener. De aanbieders weten inmiddels echt wel waar ze het over hebben in de onderhandelingen over hun dienstverlening.
Manager
© Shutterstock
Shutterstock

Die ervaring ontbreekt nogal eens aan de klantzijde. Vooral als de opdracht draait om een taak die voorheen intern werd uitgevoerd, of dat er sprake is van een significante verandering van bedrijfsprocessen. "Ik ken wel leveranciers die verhalen vertellen over een klant die verwacht dat we in twee weken tijd een team met de beste mensen van zijn bedrijf optuigen. Ze vergeten dan dat de beste mensen doorgaans niet op de bank zitten. Dat is een kenmerk van de beste mensen. Een leverancier wil dus ruim van tevoren weten welke capaciteit wordt verwacht. Dan hoeven de taken nog niet helemaal uitgekristalliseerd te zijn, maar wel de omvang en de specialismen", zegt Alex van den Bergh van de Quint Group.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in