Management

Cloud
Clouds Sky Mountain Blue

Cloud-SLA’s ­merendeels onder de maat

Cloudproviders zijn vaag over het serviceniveau dat afnemers mogen verwachten.

Clouds Sky Mountain Blue © n.v.t.,  public domain archive
23 juli 2016

Wie op zoek is naar een cloud-infrastructuurdienstverlener, of IaaS-provider, wil twee dingen weten: wat het kost en wat je voor dat geld krijgt. Over eerste kwestie zijn de meeste providers wel redelijk duidelijk, maar de inhoud en de kwaliteit van het gebodene, daarover blijkt nogal eens onduidelijkheid te bestaan. ­Formeel heet het dat alles wat van belang is, is vastgelegd in zogeheten SLA’s (service level agreements) die deel uitmaken het leveringscontract. Maar voor veel afnemers zijn die SLA’s met hun mix van technische details en juridisch taalgebruik nauwelijks te begrijpen. En al zou je ze begrijpen, hoe beoordeel je dan als niet-specialist of ze adequaat zijn en of alle ter zake doende issues wel zijn afgedekt?

 
Lees het hele artikel
Je kunt dit artikel lezen nadat je bent ingelogd. Ben je nieuw bij AG Connect, registreer je dan gratis!

Registreren

  • Direct toegang tot AGConnect.nl
  • Dagelijks een AGConnect nieuwsbrief
  • 30 dagen onbeperkte toegang tot AGConnect.nl

Ben je abonnee, maar heb je nog geen account? Neem contact met ons op!