Overslaan en naar de inhoud gaan

Cloud maakt strateeg van servicemanager

De invulling van het vak IT-servicemanagement zal daardoor grondig wijzigen. Kort gezegd komt het erop neer dat de afdeling servicemanagement zich niet langer zal bezighouden met de basale, operationele servicemanagementprocessen. Daar zal de cloudprovider voortaan voor zorgen. De IT-servicemanager zal zich moeten bekwamen in de meer strategische en tactische processen zoals contractmanagement en supplier­management.
Business
Shutterstock
Shutterstock

En de kans is groot dat een deel van dat werk door de ‘business’ wordt overgenomen omdat die dit al veel vaker hebben gedaan.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in