Circuit

10 december 2010
Geen doorstroming door stroomstoring

Wat zijn onder meer de gevolgen van zo’n storing? Dat je tijdelijk niet kunt bellen en evenmin bereikbaar bent, uiteraard. Maar ook dat de medewerkers aan de balie van een aantal bedrijven niet meer met de collega’s in het bedrijf konden communiceren. Dat leidde tot ophoping in de vestibule. Veel afspraken worden aan het begin van de middag gepland, en bij sommige bedrijven was het dringen. Elke nieuwkomer meldde zich met de mededeling als: “Goedemiddag, mijn naam is Jansen en ik heb een afspraak met meneer De Vries.” Standaardantwoord van de baliemedewerkster: “Ja, u staat hier op de lijst, maar ik kan hem momenteel niet bereiken want het telefoonnet ligt eruit.”

“Kunt u wellicht via een andere weg laten weten dat ik er ben?”

“Ik zal hem mailen, maar of hij dat direct leest...?”

“En iemand even het bedrijf in laten gaan?”

“Ik mag hier niet weg, en de mensen die dat mogelijk zouden kunnen doen, kan ik evenmin bereiken.”

Wachten dus en lijdzaam toekijken hoe een volgende bezoeker zich meldt en een bijna identieke conversatie voert. En daarna nog een groepje van drie mannen.

Kan een medewerker die binnenloopt wellicht helpen? Misschien kent hij meneer De Vries en kan hij hem melden dat er bezoek voor hem is?

“Wie zegt u? Meneer De Vries?

“Ja, Piet de Vries.”

“Ik heb geen idee waar hij zit. En ik heb eerlijk gezegd geen tijd om hem te gaan zoeken, ik heb namelijk een afspraak. Het spijt me.”

Alle oren rond de balie spitsen zich. Afspraak! Met wie? Wellicht met...?

Maar nee, het gaat niet om een van de bezoekers beneden, waar zich inmiddels nog een nieuweling gemeld heeft. “Goedemiddag, mijn naam is...”

Er stijgt besmuikt gelach op. De bezoeker keert zich met vragende ogen en lichtelijk verontwaardigd naar de rest van het gezelschap. De dame aan de balie legt de situatie opnieuw uit.

“En hoelang duurt dit wachten?”, vraagt de nieuwe bezoeker. Dat weet uiteraard niemand.

De dame aan de balie kan als haar collega weer terug is, pas even naar binnen lopen. Ze kan zelfs geen koffie gaan halen... “voor de gasten”, verduidelijkt ze. “Maar wie een snoepje wil, mag er gerust een pakken”, en ze wijst gastvrij op een glazen pot met pepermuntjes.

/w.westerveld@sdu.nl

 
Lees het hele artikel
Je kunt dit artikel lezen nadat je bent ingelogd. Ben je nieuw bij AG Connect, registreer je dan gratis!

Registreren

  • Direct toegang tot AGConnect.nl
  • Dagelijks een AGConnect nieuwsbrief
  • 30 dagen onbeperkte toegang tot AGConnect.nl

Ben je abonnee, maar heb je nog geen account? Neem contact met ons op!