Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Businesscontinuïteit’ beperken tot de eigen onderneming is een denkfout

Naast de voordelen die ICT-organisaties bieden, groeit het besef dat de afhankelijkheden en risico’s die daarbij horen, moeten worden afgedekt. Uit businessoverwegingen worden (kritieke) verbindingen aangegaan met ketenpartners: het datacenter en de (VoIP-)telefooncentrale zijn buitenshuis geplaatst, informatie wordt gedeeld met andere bedrijven, het gebruik van zaken als cloud computing en SaaS neemt toe en men wil ‘anytime, anyplace, anyhow’ beschikken over de juiste informatie.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Als er problemen optreden met de verbindingen, de ‘cloud’ of externe opslag, dan worden de kernprocessen van de organisatie ernstig verstoord. Het denken over businesscontinuity beperken tot alleen de eigen organisatie is daarom niet meer afdoende.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in