Blogs als wervingsmiddel nog geen gemeengoed

7 september 2010
Werkgevers zetten blogs nog niet vaak in bij de zoektocht naar nieuw personeel of het binden en boeien van het bestaande personeelsbestand.

Dat blijkt uit onderzoek van Digitaal-Werven. Slechts 47 van de 350 onderzochte bedrijven zetten blogs in als wevings- en bindmiddel. “Daarvan gaat het zeker om 15 IT-bedrijven, als ik de webbouwers meereken. Dus die branche is goed vertegenwoordigd. Maar het is zeker nog geen gemeengoed in de ICT.”

Procurios is één van de IT-bedrijven die besloten heeft dit middel in te zetten. Vanaf vandaag lanceert het de weblog slimmerwerkenbijprocurios.nl. “Je strikt en bindt IT-professionals door medewerkers te laten vertellen en door te laten zien hoe leuk jouw bedrijf is om voor te werken. Vandaar dat wij hebben besloten om de communicatie rondom recruitment los te koppelen van de corporate site”, aldus Jos Jelier, directeur van Procurios.

Op het weblog bloggen werknemers van het IT-bedrijf over onderwerpen als vakmanschap, lifehacking, tools, lifestyle en vakliteratuur. Maar ook foto’s en filmpjes van werksituaties en tweets van medewerkers worden getoond. “Natuurlijk staan er vacatures op de site, maar dat is eigenlijk bijzaak”, vertelt Jelier.

Volgens hem zijn goede IT-professionals nog steeds schaars. “Bekwame mensen vinden die goed bij je organisatie passen, is helemaal lastig. Alleen maar roepen dat er in jouw bedrijf een uitstekende sfeer is waar veel ruimte is voor eigen verantwoordelijkheid en initiatief, zegt niet zo veel. Helemaal niet in een tijd waar authenticiteit 'hot' is en mensen een goede work/life-balance steeds belangrijker vinden. Op het weblog laten we zien wie we echt zijn door te vertellen wat we doen en wat ons bezighoudt. Hierdoor krijgen potentiële kandidaten een goed beeld van onze bedrijfscultuur en hopen we mensen aan te trekken die zich thuis voelen in onze organisatie.”

Lees meer over
Reactie toevoegen
De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.