Overslaan en naar de inhoud gaan

Blog: IT-recruitment innoveert nauwelijks

Meerdere organisaties hebben het afgelopen jaar nieuwe websites laten ontwikkelen of doorontwikkelingen gedaan aan hun bestaande websites, maar verandering is niet per definitie verbetering. Accenture is daar wel in geslaagd, hoewel de website nog verre van perfect is. Zo heeft Accenture bijvoorbeeld gekozen voor een geheel Engelstalige website, iets dat vanuit het zoekperspectief van de kandidaat niet slim is.
Bas van de Haterd

Een Nederlandse IT'er zoekt namelijk in Google naar een vacature in het Nederlands en dus zal Accenture veel minder kandidaten uit Google krijgen dan ze zouden kunnen krijgen. Ook is het online solliciteren alles behalve kandidaat-centraal en mist er bijvoorbeeld een korte omschrijving van de vacature. Wat Accenture goed heeft gedaan, is dat het de recruitmentsite onderdeel heeft gemaakt van een platform dat 'leven bij Accenture' laat zien.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in