Management

Cloud
Bij Royal FloraHolland maakt digitaliseringsslag verschil in coronacrisis

Bij Royal FloraHolland maakt digitaliseringsslag verschil in coronacrisis

CIO André van der Linden over waarom digitalisering bij de bloemenveiling nodig is voor het voortbestaan van de kwekers.

André van der Linden, CIO van Royal FloraHolland © Royal FloraHolland
11 juni 2020

De kwekers aangesloten bij Royal FloraHolland werden door de coronacrisis hard getroffen. CIO André van der Linden zag het gebeuren en kreeg er buikpijn van. Zijn team werkte ondertussen verder aan digitale strategische initiatieven van voor de coronacrisis en bedacht nieuwe digitale plannen om tijdens de crisis en in de anderhalvemetersamenleving de organisatie zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn.

Sinds een jaar is André van der Linden CIO van Royal Flora Holland. Hij kwam van de Rabobank. “De veilingwereld is een totaal andere wereld dan waar ik voorheen werkte. Het is een machine die om vijf uur ’s ochtends op gang komt; om zes uur start de veiling. Als de veiling is begonnen, dan gaat het logistieke proces lopen.” Dat is het verhaal dat iedereen kent van Royal FloraHolland, maar de veiling heeft ook een andere dienstverlening: het is ook een bank die inkomsten garandeert als je via de veiling verkoopt. “Onze primaire taak is om vraag en aanbod bij elkaar te brengen waarmee we de optimale prijs garanderen. De vraag viel volledig weg tijdens de crisis, omdat 85 procent van de bloemen en planten die we veilen voor export is bedoeld. Er zijn in deze periode heel veel bloemen en planten vernietigd.”

 
Lees het hele artikel
Je kunt dit artikel lezen nadat je bent ingelogd. Ben je nieuw bij AG Connect, registreer je dan gratis!

Registreren

  • Direct toegang tot AGConnect.nl
  • Dagelijks een AGConnect nieuwsbrief
  • 30 dagen onbeperkte toegang tot AGConnect.nl

Ben je abonnee, maar heb je nog geen account? Laat de klantenservice je terugbellen!