Overslaan en naar de inhoud gaan

Bij digitaliseren is techniek ondergeschikt

De kern van digitale transformatie is veranderen en dat is eigenlijk niet nieuw. Wat het wel bijzonder maakt is dat door digitalisering allerlei zaken met elkaar verbonden worden. Interne processen, maar ook verschillende branches en hele ketens, waarbij grenzen wegvallen. Juist door deze verbindingen wordt veel meer mogelijk, en sneller. Bedrijven die te laat reageren, komen op een flinke achterstand te staan.
customer centric
© Shutterstock
Shutterstock

Wat het meest opvalt bij de digitale revolutie, is dat de daadwerkelijke veranderingen niet specifiek digitaal of technologisch van aard zijn, maar gericht zijn op de klanten, de eindgebruikers.
Klanten willen op de beste manier worden geholpen en ondersteund. Dat wil zeggen dat alle klantprocessen zo goed mogelijk ingericht moeten zijn, bijvoorbeeld de marketing en sales of de nazorg. Zo is kunstmatige intelligentie nu al van invloed op veel van onze online ervaringen.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in