Overslaan en naar de inhoud gaan

Banken raken bekneld in race om mobiel betalen

In 2002 pleitte zijn organisatie namens webwinkels al voor een banken overstijgende oplossing voor online betalen. Dat werd drie jaar later iDEAL. Dit keer willen we niet zo lang wachten, stelde Jongen.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

IDEAL, het betaalplatform van de Nederlandse banken, heeft beloofd binnen een halfjaar met een evaluatie te komen, maar houdt nog wel een slag om de arm. De veiligheidsaspecten moeten eerst goed onderzocht worden en mobiel betalen hoeft niet per definitie afgewikkeld te worden via mobiele apps. Niettemin begint de Rabobank alvast zelf een bescheiden proef met een iDEAL-app. “We zien dat onze gebruikers steeds vaker de mobiele telefoon gebruiken om de telebankieren”, vertelde business development manager Gertjan Rösken namens die bank.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in