Overslaan en naar de inhoud gaan

Automatiseren van IT-beheer struikelt over fragmentatie

Het vlekkeloos draaiend houden van IT-systemen die bedrijfsprocessen ondersteunen, kost nog steeds te veel tijd. En dat terwijl er van de IT-professionals steeds meer verlangd wordt om mee te denken over hoe de eigen organisatie kan vernieuwen en flexibeler en innovatiever kan worden. Het automatiseren van IT-beheertaken is al jaren een punt op de agenda, maar wordt steeds belangrijker. De inzet van kunstmatige intelligentie biedt nieuwe mogelijkheden, maar wel binnen grenzen.
Kruiend ijs
© Pixabay licence
Pixabay licence

Het standaardiseren en automatiseren van IT-beheer – en daarbovenop nog de inzet van kunstmatige intelligentie – is nog vaak een heilige graal die wordt voorgespiegeld door relatief jonge bedrijven met een relatief eenvoudig businessmodel. Denk daarbij aan Netflix, Spotify of Uber.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in