Overslaan en naar de inhoud gaan

Arbeidsmarktpositie IT-bedrijven baart zorgen

Het scheelde maar weinig of de Imago Blauwdruk ICT Arbeidsmarkt van het Rotterdamse bureau Blauw Research was dit jaar voor het eerst in veertien jaar niet doorgegaan. Het animo onder IT-bedrijven voor het onderzoek was historisch laag, waardoor het niet rendabel uitgevoerd kon worden. Maar Blauw besloot zelf te investeren in het onderzoek, omdat het overtuigd is van de noodzaak en het geen hiaten wilde in de cijfers.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Volgens Marlies Kerklaan, manager van de afdeling Branding van Blauw Research, is het goed merkbaar dat IT-bedrijven al een tijdje de hand op de knip houden als het gaat om imago- en brandingcampagnes. Uit het onderzoek, dat binnenkort wordt gepubliceerd, blijkt dat de naamsbekendheid, het imago en de voorkeurspositie van veel IT-bedrijven een knauw heeft gekregen. Op de 25 aspecten die Blauw meet springen de IT-bedrijven als groep er alleen uit qua goede naam, carrièremogelijkheden en innovativiteit. Op de andere – waaronder niet onbelangrijke als arbeidsvoorwaarden, interessante functies, balans werk/privé en aansprekende cultuur – blijven de IT-bedrijven achter. Op een aantal aspecten zelfs ver achter.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in