Overslaan en naar de inhoud gaan

Apps brengen klanten weer bij de bibliotheek

Welke rol blijft over voor de informatieprofessional als steeds meer klanten alles zelf (denken te) kunnen doen? Deze vraag wordt geprobeerd te beantwoorden tijdens een van de tracks op het KNVI-jaarcongres van 9 november. Apps kunnen een belangrijke functie vervullen om mensen te attenderen op andere bronnen dan Google, denkt trackleider Marc van Kuik.
Digitale bibliotheek
© Shutterstock
Shutterstock

Een verhaal over de veranderende bankwereld, inspireerde initiator Marc van Kuik tot de track ‘Dan doe ik het toch lekker zelf!?’ “Vroeger schoven klanten de betaalpas onder het luikje door om geld op te nemen, nu kan een klant alles zelf. Die wereld is radicaal veranderd. Er zijn allerlei apps beschikbaar waarmee de klant zelf zaken kan regelen. De bibliotheekwereld zou ook meer gebruik kunnen maken van apps,” zegt Van Kuik.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in