Beheer

Infrastructuur
Apple Mac Pro

'Apples Mac niet goed genoeg voor Oculus Rift'

© Apple
4 maart 2016
'Dat hangt van Apple af. Als ze ooit een goede computer op de markt brengen, doen we het."

Dat was recht voor z'n raap, het antwoord van Palmer Luckey, die Oculus VR oprichtte, op de vraag of hij een toekomst ziet voor de Oculus Rift en Apple-computers.

Bij doorvragen bleek dat voor Oculus VR de pijn zit in de grafische mogelijkheden van de Mac-hardware. "Het komt erop neer dat Apple geen prioriteit geeft aan topklasse-GPU's", verduidelijkte Luckey. "Je kunt een Mac Pro van 6000 dollar kopen met de zwaarste AMD FirePro D700, en dan haalt die nog steeds niet onze aanbevolen specificaties. Als ze voorrang zouden geven aan zwaardere GPU's zoals ze in het verleden deden, zouden we dolgraag de Mac ondersteunen. Maar op dit moment is er geen enkel apapraat dat [de Oculus Rift] ondersteunt."

Luckey kraakte deze kritische noot in gesprek met Shacknews. Op de site van Shacknews is ook het interview met Palmer Luckey te lezen waarin hij deze uitspraak deed.

Lees meer over
Reactie toevoegen
De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.