Innovatie & Strategie

Governance
Peter Sondergaard, hoofd onderzoek bij Gartner

Algoritmische business: software ontketent revolutie

Houd er maar vast rekening mee: algoritmes worden steeds belangrijker in je bedrijf.

13 juli 2016

Algoritmische bedrijfsvoering is op zich niets nieuws. Iedereen kent het fenomeen van de computers die zelfstandig op basis van vooraf ingestelde criteria aandelen dan wel valuta aan- of verkopen en door hun snelheid van handelen ook minieme fluctuaties in koersen weten te benutten. Als je nu googelt op ‘algorithmic business’ beland je dan ook al snel op vacaturesites voor financieel specialisten met kennis van zaken op het terrein van datamodellering. Althans, na een eerste pagina met verwijzingen naar Gartners Sym­posium ITxpo, want daar hield Gartners hoofd onderzoek Peter Sondergaard zijn gehoor onlangs voor dat Algorithmic Business hun wereld gaat veranderen.

“Algoritmische bedrijfsvoering is de realiteit. Algoritmes bepalen hoe de wereld werkt. Hoeveel olie wordt geproduceerd, geraffineerd en gedistribueerd. Hoe een stad werkt. Binnenkort hoe onze auto rijdt. Allemaal gecodeerd in software”, aldus Sondergaard. Drijvende krachten daarachter zijn de 3 miljard mensen met een smartphone, de 30 miljard dingen in het Internet of Things, de verbindingen en relaties die zo ontstaan, en de mogelijkheden die dat biedt in termen van interactie met klanten.

 
Lees het hele artikel
Je kunt dit artikel lezen nadat je bent ingelogd. Ben je nieuw bij AG Connect, registreer je dan gratis!

Registreren

  • Direct toegang tot AGConnect.nl
  • Dagelijks een AGConnect nieuwsbrief
  • 30 dagen onbeperkte toegang tot AGConnect.nl

Ben je abonnee, maar heb je nog geen account? Neem contact met ons op!