Overslaan en naar de inhoud gaan

Al vijftien jaar succesvol met sms versturen

Het eerste jaar kon het Brabantse CM.com al zijn data nog kwijt op twee servers – een draaiende, de ander redundant. Nu heeft het twee eigen datacenters en een deal met Google voor de ontwikkeling van de next-generation sms. Een gemiddelde Nederlander maakt gebruik van acht diensten die door CM.com worden gefaciliteerd. En toch is de kans groot dat je het bedrijf niet kent.
© Unsplash
Unsplash

Een bedrijfsmodel bouwen rond de sms klinkt onverstandig. Ondanks negatief advies in een ondernemerswedstrijd, gingen Jeroen van Glabbeek en Gilbert Gooijers, toen allebei nog geen twintig, in 1999 toch met het bedrijf ClubMessage aan de slag. Het idee: met een groeps-sms konden discotheken hun bezoekers informeren over gast-dj’s, timetables of prijsvragen. “Een bekende grap uit die tijd was dat ze de enigen waren die met meer geld de discotheek uitliepen dan binnenkwamen”, zegt CTO Jan Saan. Want het bedrijfje van de Bredanaren liep goed. "Jeroen en Gilbert bedachten al snel dat we meer branches konden aanspreken dan alleen horeca. Toen groeiden we snel, verhuisden we ook naar een nieuwe locatie en zijn we met wholesale gestart. We gingen op een slimme manier sms inkopen en verkopen.”

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in