Innovatie & Strategie

Netwerken
Al vijftien jaar succesvol met SMS versturen

Al vijftien jaar succesvol met sms versturen

Het Bredase bedrijf CM.com faciliteert de klantconversatie voor bedrijven. Sms is nog steeds het belangrijkste kanaal.

Telefoon. © Unsplash Gilles Lambert.
26 maart 2018

Het eerste jaar kon het Brabantse CM.com al zijn data nog kwijt op twee servers – een draaiende, de ander redundant. Nu heeft het twee eigen datacenters en een deal met Google voor de ontwikkeling van de next-generation sms. Een gemiddelde Nederlander maakt gebruik van acht diensten die door CM.com worden gefaciliteerd. En toch is de kans groot dat je het bedrijf niet kent.

Een bedrijfsmodel bouwen rond de sms klinkt onverstandig. Ondanks negatief advies in een ondernemerswedstrijd, gingen Jeroen van Glabbeek en Gilbert Gooijers, toen allebei nog geen twintig, in 1999 toch met het bedrijf ClubMessage aan de slag. Het idee: met een groeps-sms konden discotheken hun bezoekers informeren over gast-dj’s, timetables of prijsvragen. “Een bekende grap uit die tijd was dat ze de enigen waren die met meer geld de discotheek uitliepen dan binnenkwamen”, zegt CTO Jan Saan. Want het bedrijfje van de Bredanaren liep goed. "Jeroen en Gilbert bedachten al snel dat we meer branches konden aanspreken dan alleen horeca. Toen groeiden we snel, verhuisden we ook naar een nieuwe locatie en zijn we met wholesale gestart. We gingen op een slimme manier sms inkopen en verkopen.”

 
Lees het hele artikel
Je kunt dit artikel lezen nadat je bent ingelogd. Ben je nieuw bij AG Connect, registreer je dan gratis!

Registreren

  • Direct toegang tot AGConnect.nl
  • Dagelijks een AGConnect nieuwsbrief
  • 30 dagen onbeperkte toegang tot AGConnect.nl

Ben je abonnee, maar heb je nog geen account? Laat de klantenservice je terugbellen!