AH wil bonuskaart vervangen door app
De Boer ziet vooral het mobiele digitale kanaal zich snel ontwikkelen, blijkt uit een profiel dat McKinsey onlangs van Ahold publiceerde. Ahold test in de Verenigde Staten nu ook het betalen met de mobiele telefoon via de NFC-chip. Hij ziet echter het proces van het steeds opwaarderen van de chip als een bottleneck.
Hij meent ook dat dat het loyaliteitsprogramma beter geïntegreerd moet worden. De bestel-app Appie kent al je klantgegevens, maar in de winkel moet je nog altijd met een kaartje zwaaien, beschrijft De Boer de merkwaardige situatie. De mobiele apparaten worden steeds belangrijker, zeker met de komst van 4G en sneller internet.
Bonuskaart niet gelijk weg
Maar het moment dat de kaart volledig kan verdwijnen is nog wel even weg, verwacht hij. "Er zijn immers mensen die de een noch de ander willen gebruiken. Je moet dus zowel de loyalty card als de smartphone app bieden.”
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee