Innovatie & Strategie

Software-ontwikkeling
Albert Heijn

AH-laboratorium voor nieuwe tech in de supermarkt

Ahold Delhaize wil meer innovatie en gaat intensiever samenwerken met Chinese leverancier.

© CC0 - Flickr.com L1
13 september 2019

Ahold Delhaize wil meer innovatie en gaat intensiever samenwerken met Chinese leverancier.

Supermarktconcern Ahold Delhaize zet een nieuw 'laboratorium' op om nieuwe technologische foefjes voor in de supermarkten te ontwikkelen. Het moederbedrijf van Albert Heijn gaat daarvoor intensiever samenwerken met de Chinese leverancier van elektronische prijskaartjes Hanshow Technology.

Ahold Delhaize wil nog dit jaar honderd van zijn Albert Heijn-winkels hebben uitgerust met elektronische prijskaartjes. Die bieden volgens het concern allerlei nieuwe technologische mogelijkheden. Daarbij valt onder meer te denken aan betalen met de mobiel en automatische afprijzingen van versproducten als die hun uiterste houdbaarheidsdatum naderen. Samen met Hanshow onderzoekt het concern nu de mogelijkheden in een gezamenlijk 'innovatielab'.

Elektronische prijskaartjes

Hanshow levert sinds vorig jaar al elektronische prijskaartjes voor vestigingen van Delhaize in België en Albert Heijn in Nederland. Als onderdeel van de nieuwe samenwerking nemen voortaan alle Europese ketens van Ahold Delhaize elektronische kaartjes van Hanshow af. Dat laatste bedrijf verhuist bovendien zijn Europese hoofdkantoor naar de regio rond Amsterdam.

Lees meer over Innovatie & Strategie OP AG Intelligence
Reactie toevoegen
De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.