Overslaan en naar de inhoud gaan

Agile is geen haastwerk

Veel organisaties stappen over op agile werken om sneller te kunnen reageren op veranderingen in de markt of wijzigende vragen van klanten. Maar is sneller altijd beter? Een sterke focus op functionaliteit op de korte termijn, leidt in de praktijk al snel tot kwaliteitsproblemen op de langere termijn. Daarnaast krijgen de zelforganiserende teams alle vrijheid om zelf beslissingen te nemen die grote impact kunnen hebben op kwaliteitsaspecten – nu en in de toekomst.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Als we goed kijken naar veel gestelde vragen over agile en kwaliteit dan zien we doorgaans twee dingen. Enerzijds dat de combinatie van agile werken en kwaliteit nog niet goed begrepen wordt. Anderzijds zien we inderdaad een categorie reële gevaren voor de praktijk.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in