Development

Apps

7 tips voor betere mobiele mail

6 oktober 2011

Distributed Marketing geeft 7 adviezen om de leesbaarheid en de effectiviteit van mail aan smartphonebezitters te verhogen:

  1. Gebruik grotere tekst
    Weersta de natuurlijke neiging om voor een kleiner scherm ook een kleiner lettertype te kiezen. Buttons en kopregels moeten ten minste 44 pixels hoog zijn om goed leesbaar te zijn.
  2. Verklein het ontwerp met 20 tot 50 procent.
    De conventie wil dat een e-mail 600 pixels breed moet zijn. Maar voor een goede weergave is dat te veel. Voor Android en iPhone ligt het optimum rond de 480 pixels, voor de Blackberry op 360, en voor een standaard uitklapbare telefoon op 300 pixels.
  3. Gebruik een raster
    Kies een lay-out met horizontaal en verticaal uitgelijnde blokken die gescheiden worden door witruimte. Daardoor kan het ontwerp verkleind worden zonder dat het uiterlijk eronder lijdt.
  4. Gooi ontwerpen met meerdere kolommen het raam uit
    Meerdere kolommen in een mailtje werkt niet goed op een mobieltje. Als je echt belangrijke informatie hebt in een rechterkolom, verplaats die dan naar onderen, of verstuur die in een apart mailtje.
    Als het echt niet zonder kolommen kan, zet de belangrijkste informatie dan links, en test of de mail er goed uitziet op de verschillende platformen, inclusief de uitklapbare modellen. Als die platformen niet allemaal in de kring van kennissen en collega’s gebruikt worden, kun je gebruik maken van Email on Acid om het uiterlijk te testen.
  5. Groepeer secties
    Gebruik geen lijnen maar achtergrondkleuren om onderwerpen visueel te onderscheiden, en presenteer de inhoud in secties met afgeronde hoeken.
  6. Gebruik verschillende contentelementen
    Maak van je e-mail geen bit image map of CSS-pagina. Gebruik beeld en HTML door elkaar, zodat je je punt ook maakt zonder afbeeldingen.
  7. Gebruik een Viewport-metatag
    Je kunt je e-mail op de meeste platformen snel en juist laten afbeelden door de Viewport Meta Tag te gebruiken. Dat werkt beter dan het indikken van een volledige mail.

Bron: Distributed Marketing

 
Lees het hele artikel
Je kunt dit artikel lezen nadat je bent ingelogd. Ben je nieuw bij AG Connect, registreer je dan gratis!

Registreren

  • Direct toegang tot AGConnect.nl
  • Dagelijks een AGConnect nieuwsbrief
  • 30 dagen onbeperkte toegang tot AGConnect.nl

Ben je abonnee, maar heb je nog geen account? Neem contact met ons op!