Overslaan en naar de inhoud gaan

2006: Het jaar van de mobiele televisie

Mobiele televisie combineert de twee meest populaire consumentenproducten aller tijden, de televisie en de mobiele telefoon. Voor de media ligt hiermee wereldwijd een potentiële markt open van zo’n 1,6 miljard mobiele gebruikers. Het betekent dat mediapartijen content op een nog grotere schaal, en dus efficiënter, kunnen exploiteren. Vooral ook omdat de mobiele telefoon hen in staat stelt mediadiensten te personaliseren en interactiviteit aan tv-programma’s toe te voegen.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Het biedt kijkers de mogelijkheid overal en op elk moment te stemmen, reacties te geven of rechtstreeks via de mobiel met andere kijkers te chatten naar aanleiding van tv-programma’s. Maar bijvoorbeeld ook om muziekclips op te vragen via het zogenaamde on-demandmodel, of previews van de nieuwste films te downloaden om vervolgens met de mobiel een plaats te reserveren in de bioscoop. Mobiele televisie geeft wat dat betreft enorm veel mogelijkheden om meer inkomsten te genereren.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in