Overslaan en naar de inhoud gaan

Spotify verkoopt 100 miljoen abonnementen

Spotify heeft de grens van 100 miljoen betalende abonnees doorbroken. Vooral de lancering van Spotify in India eind februari heeft de muziekstreamingdienst geen windeieren gelegd. Met een miljoen gebruikers in het land in de eerste week en inmiddels al meer dan twee miljoen, overtreft Spotify de eigen verwachtingen.

De goede prestaties in India zijn ook terug te zien in de kwartaalresultaten, die over het algemeen ook beter of in elk geval aan de bovenkant van de eigen verwachtingen waren. De omzet groeide met een derde tot 1,5 miljard euro. Het verlies liep iets terug van 169 miljoen naar 142 miljoen euro.

Met de lancering in India is Spotify nu actief in 79 landen wereldwijd. Het aantal maandelijkse gebruikers steeg met meer dan een kwart op jaarbasis en met 5 procent in vergelijking met een kwartaal eerder tot 217 miljoen. Iets minder dan de helft daarvan (100 miljoen) hadden een betaald abonnement. De rest luisterde gratis met reclames tussen de liedjes.

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in