Overslaan en naar de inhoud gaan

Google gaat hinderlijke mobiele sites straffen

Met ingang van 10 januari 2017 zullen mobiele websites die de gebruikers tracteren op hinderlijke advertenties, lager scoren in de zoeklijsten van Google. Het gaat dan vooral om advertenties die vaak het hele scherm van een draagbaar apparaat innemen en die maar heel moeilijk weg te klikken zijn.
Google zoeken
© Google
Google

Google wil zijn gebruikers daartegen beschermen en een manier om dat voor elkaar te krijgen is het geven van een lagere ranking in de lijsten met zoekresultaten. Met als gevolg dat dergelijke pagina's minder vaak zullen worden aangeklikt. Er wordt wel een uitzondering gemaakt voor pop-upvensters die de gebruiker bijvoorbeeld de weg wijzen op een website, of die een wettelijk verplichte boodschap laten zien.

Vriendelijk?

Google begon 2 jaar geleden met de aanduiding "Mobile Friendly", om aan te geven welke webpagina's plezierig te bekijken waren op kleine schermpjes van draagbare apparatuur. "Sinds die tijd hebben de ontwikkelaars niet stil gezeten en zijn meer en meer webpagina's aangepast aan de kleinere schermen. Daarom is het niet meer zo nodig om die pagina's expliciet aan te geven in de zoekresultaten", aldus Google. Kijk hier voor meer informatie.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in