Overslaan en naar de inhoud gaan

Gedupeerden internetstoring krijgen niet zomaar compensatie

De richtlijn die bij KPN wordt gehanteerd is: compenseren als de storing langer duurt dan twaalf uur maar deze storing duurde ongeveer zes uur. Dat laat een woordvoerder weten.
storing

De oorzaak van de storing was een technische: er was een fout opgetreden in het routeringssysteem. "Simpel gezegd: er was wel verkeer, maar het kwam niet op de bestemming aan." De storing was complex en daarom duurde het enige tijd tot de oorzaak was gevonden. "Een gebroken kabel ben je sneller op het spoor."

Volgens KPN komt de overheid binnenkort met een landelijke regeling over compensatie bij internetstoringen. Die houdt in dat klanten recht hebben op vergoeding als de storing langer duurt dan twaalf uur. De woordvoerder zegt dat het bedrijf die richtlijn nu al hanteert. "Alhoewel dit natuurlijk heel vervelend is voor onze klanten en we daar ook onze excuses voor aanbieden, zullen we klanten niet standaard compenseren na deze storing." Gedupeerden kunnen zich overigens wel melden bij KPN.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in