Overslaan en naar de inhoud gaan

Hollywood neemt hackers te grazen

De grote filmmaatschappijen blijken een nieuw wapen te hebben gevonden tegen de krakers van bijvoorbeeld DVD's. Het principe is niet goedkoop, maar wel doeltreffend: er worden films gemaakt met dermate spectaculaire effecten, dat iedereen ze op een groot scherm wil zien.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

De films Spiderman en Star Wars zijn goede voorbeelden van de nieuwe aanpak. Van de nieuwe Star Wars waren al kopieën beschikbaar op internet voordat de film in roulatie ging, maar dat heeft volgens de filmbazen nauwelijks effect op de verwachte bezoekersaantallen. In het eerste weekeinde dat Spiderman in de bioscopen draaide, werden eerdere omzetrecords met gemak gebroken. Een ander facet dat kijkers van de tv weghoudt is het surround- geluid van de films. Hiermee wordt de kijker als het ware ondergedompeld in de film. Overigens beschikken ook steeds meer consumenten over een 'thuisbioscoopje' waarbij het Dolby 5.1 of DTS-surround-geluid van de DVD via vijf luidsprekers kan worden weergegeven. (rak)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in